Алгоритм дій по виявленню дітей з особливими освітніми потребами у закладі:

1) Класний керівник повідомляє про наявність проблеми учня: - медичну сестру, лікаря; - практичного психолога.

2) Практичний психолог проводить спостереження, діагностує учня: - за методикою Керна Еірасика «Готовність учня до шкільного навчання»; - за методикою Н.Т.Лусканової «Діагностика рівня адаптації до навчання у школі».

3) Медичні працівники вивчають історію розвитку дитини, після вивчення стану здоров’я дитини разом з практичним психологом, класним керівником, заступником директора, директором, оцінюють наявність медичних, психічних, інтелектуальних проблем дитини.

4) Медичні працівники спілкуються з батьками, під час спілкування рекомендують батькам учня пройти обстеження у дитячій поліклініці та видають направлення.

5) Практичний психолог запрошує батьків на індивідуальну бесіду, ознайомлює батьків з результатами проведеного обстеження, рекомендує пройти обстеження у спеціалістів.

6) Після обстеження учня у міській дитячій лікарні батьків направляють до Інклюзивно-ресурсного центру (далі ІРЦ).

7) ІРЦ обслуговує дітей 2-18 років.

8) ІРЦ розташований за адресою: м.Харків, вул. Гвардійців Широнінців 38-Г, телефон 725-17-42.

9) ІРЦ працює за графіком: понеділок, вівторок на базі центру, середа, четвер, п’ятниця – виїздні засідання по закладам.

10) Батькам необхідно записатися на прийом за телефоном 725-17-42.

11) Батькам мати при собі:

- заяву щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;

- згоду батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних їх неповнолітньої дитини;

- історію розвитку дитини (надає педіатр) форми 112/0;

- дітям з інтелектуальними порушеннями обов’язково мати довідку психіатра (довідку взяти за адресою: вул. Рибалко,4);

- батькам на прийом взяти оригінал паспорту;

- свідоцтво про народження дитини;

- учням мати шкільні зошити з української мови, математики (робочі зошити дітей);

- дітям ЗДО мати альбоми, роботи з аплікації (

Що таке інклюзивне навчання?

Поширеною є думка, що інклюзивне навчання– це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у закладах освіти. Проте ця думка є хибною.

Закон України “Про освіту”визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це“особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.

Тобто до категорії таких осіб можуть підпадати не тільки вихованці з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, особи, які можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів тощо.

Зараз МОН розробляє чіткий перелік осіб з особливими освітніми потребами.

Кожен заклад освіти за своєю філософією повинен бути інклюзивним. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.

Коли ми говоримо про створення інклюзивного освітнього середовища, ми не маємо на увазі суто відкриття інклюзивних груп або забезпечення архітектурної доступності.

Це і підвищення компетентності педагогічних працівників та руйнування суспільних стереотипів щодо освіти таких дітей. Адже хвороба не дорівнює інвалідності, інвалідність – наявності особливих освітніх потреб (наприклад, особи із серцево-судинними захворюванням не мають цих потреб), особливі освітні потреби не означають захворювання або інвалідність (наприклад, люди з дислексією).

Інклюзивне навчання полягає в тому, що звичайну групу відвідуютьт звичайні діти, просто деякі з них вчаться трошечки по-іншому– наприклад, використовуючи шрифт Брайля. Але в такої групі ні в якому разі не має бути відокремлення одних дітей від інших (навіть на рівні риторики). З урахуванням рекомендацій спеціалістів та настільки, наскільки це можливо, у такой групі налагоджується спільне навчання.

/Files/images/інклюзівна 1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 468