ІІІ комплекс артикуляційної гімнастики для підготовки до постанови сонорних звуків ([л], [л], [р],[р’])

1. «Гойдалка» - рот відкрити, покласти широкий язик за нижні зуби, потім підняти широкий язик за верхні зуби до «бугорка» (до альвеол, біля у основи верхніх зубів). Виконувати під рахунок до 10, повторити 6-8 раз.

2. «Маляр» («Пофарбуємо стелю») – відкрити рот, торкнутися язиком до «бугорка» (до альвеол, біля у основи верхніх зубів), «погладити» кінчиком язика по твердому піднебінню, виконуючи рухи язиком вперед-назад. Вправу виконувати під рахунок до 10, повторити 6-8 раз.

3. «Конячка» - рот відкрити, «приклеїти» язик до твердого піднебіння, клацнути язиком. Клацати повільно і сильно, розтягуючи під’язикову зв’язку. Слідкувати, щоб кінчик язика залишався вгорі за верхніми зубами, не відхилявся в бік. Виконувати під рахунок до 10, повторити 6-8 раз.

4. «Грибочок» - рот відкрити, «приклеїти» язик до твердого піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння, опускати вниз нижню щелепу. (Язик буде схожий на тонку шапку гриба, а під’язикова зв’язка- на його ніжку). Утримувати в такому положенні під рахунок до 10, повторити 6-8 раз. На відміну від вправи «Конячка», під час виконання язик не повинен відриватися від піднебіння.

5. «Гармошка» - усміхнутися, відкрити рот, «приклеїти» широкий язик до піднебіння (як при виконанні впрви «Грибочок»). Не опускаючи язик вниз, закривати та відкривати рот, розтягуючи під’язикову зв’язку. Виконувати 10-15 сек., повторити 6-8 раз.

Кiлькiсть переглядiв: 71