Звуки [а], [у]
Напрямки роботи | Рекомендації та посилання |
Дихальна гімнастика | «Листопад» - здути з долоньки листочки. Слідкувати, щоб під час видиху повітряний струмінь виходив по середині язика, дитина не надувала щоки |
Артикуляційна гімнастика | https://youtu.be/jd0xwpqd8Nw - «Зайчик і жабка» |
Артикуляція звуків [а], [у] | Під час вимови звуків [а], [у] органи артикуляції (губи, зуби та язик) не створюють перешкоди струменю видихуваного повітря. Під час вимови звука [а] рот широко відкритий, а звуку [у] – напіввідкритий, губи округлені трубочкою і сильно витягнуті вперед. Звуки [а], [у] – голосні, їх можна проспівати. Звук [а] позначають буквою А а. Звук [у] позначають буквою У у. |
Звуконаслідування | Розгляньте малюнок 1. Запропонуйте дитині сказати: - що промовляє дівчинка, заколисуючи ляльку; - як виє вовк. Запропонуйте дитині вимовити звук [а] тихо, а потім – голосно, звук [у] коротко, а потім – довго. |
Розвиток фонетико-фонематичних процесів | Розгляньте малюнки 2. Запропонуйте дитині назвати їх. Антена, удав, учень, азбука, альбом – це слова, які позначають живі і неживі предмети. Слова позначатимемо смужкою ________. Запропонуйте дитині сказати який звук вона вимовляє на початку кожного слова – назви картинки. Тепер закрийте сторінку, запропонуйте дитині назвати картинки, назви яких починаються на звук [а]. А тепер назвати картинки, назви яких починаються на звук [у]. Запропонуйте дитині пригадати імена дівчаток, які починаються звуками [а], [у]. Надрукувати літери, якими починаються імена дівчаток.Малюнок 3 |
Звуковий аналіз | Розгляньте малюнки 4. Запропонуйте дитині сказати: - як озивається людина, яка заблукала у лісі; - який звук вона промовляє першим; - який звук вона промовляє другим; - як плаче немовля; - який звук промовляє першим; - який звук промовляє другим. Запропонуйте дитині прочитати слова та показати картинку до якої підходить кожне прочитане нею слово. |
Розучування вірша | Запропонуйте дитині послухати вірші й вивчити напам’ять той, який більше сподобався. Автобус їде по алеї. Акація цвіте в садку. А ми зібралися під нею Абетку вивчити легку. Уранці йдуть учитись учні. Учителька у школі жде. Ульянці нашій аж незручно: Чому ж вона туди не йде? |
Графомоторні вправи | Букви А – У 1. Напиши друковані букви А, У до кінця рядочка.Малюнок 5 2. Букву А обведи червоним олівцем, а букву У – рожевим.Малюнок 6 3. Закресли невірно написані букви А, У. Малюнок 7 |
Малюнок 1
Малюнок 2
Малюнок 3
Малюнок 4
Малюнок 5
Малюнок 6
Малюнок 7