У закладі працює

практичний психолог Васильченко Тетяна Андріївна.

/Files/images/IMG-666c58cd3087e52b031141179facb0c8-V.jpg

Освіта - вища. Національний університет цивільного захисту України.
/Files/images/Screenshot_20240215-130235_Microsoft 365 (Office).jpg /Files/images/20240215_125138.jpg
/Files/images/20240215_125213.jpg /Files/images/20240215_125157.jpg
/Files/images/20240215_125446.jpg /Files/images/20240215_125503.jpg /Files/images/20240215_125534.jpg

Шановні батьки!

Ми створили для вас комплекс завдань за різними освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти, які можна виконувати разом зі своїми дітьми у період вимушеної неможливості відвідування закладу.

Ця інформація знаходиться в розділі "Освіта з батьками під час воєнного стану" - "Психологічний супровід" http://www.dnz15.edu.kh.ua/osvita_z_batjkami_pid_chas_voyennogo_stanu/psihologichnij_suprovid/

Графік роботи практичного психолога

Дні роботи З якого часу До якого часу
Понеділок 8.00 16.30
Вівторок 8.00 16.30
Середа 8.00 16.30
Четвер 8.00 16.30
П'ятниця 8.00 16.30

Перерва: 12.00-12.30.

Графік консультацій

День тижня Час З ким проводиться
Понеділок 14.30-16.30 Консультація батьків
Вівторок 9.00-11.00 Консультація педагогів, адміністрації
Середа 14.30-16.30 Консультація батьків
Четвер 14.30-16.30 Консультація педагогів, адміністрації
П’ятниця 14.30-16.30 Консультація батьків
За психологічною допомогою можна звернутися за допомогою електронної пошти у зазначений вище час cad15@ukr.net
tati.ig.95@gmail.com

Робота практичного психолога спрямована на вирішення таких завдань:

  • Вивчати контингент новоприбулих дітей та педагогічних працівників;
  • Надавати психологічну допомогу протягом навчального року вихователям та працівникам ЗДО у створенні сприятливого психологічного мікроклімату в колективі, творчого середовища;
  • Проводити діагностичну роботу з дітьми з метою з'ясування наявності та ступеня розвитку психічних процесів;
  • Проводити роботу у розвивальному напрямку, використовуючи як індивідуальну, так і групову роботу з дітьми;
  • Визначити дітей з відхіленням у поведінці з наступним наданням допомогиі;
  • Виявляти та забезпечувати психологічний супровід здібних та обдарованих дітей;
  • Супроводжувати учасників навчально-виховного процесу, підвищувати психологічну культуру та професійну компетентність вихователів;
  • Підвищувати психологічну компетентність батьків вихованців з питань виховання власних дітей;
  • Відвідувати семінари, РМО, методиста психологічної служби УО;
  • Продовжувати роботу по збагаченню методично - наочної бази;
  • Займатись просвітницькою роботою та самоосвітою;
  • Проводити пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.

"Психологічна хвилинка"

https://www.youtube.com/watch?v=K-8A3YLTI4M

Консультація для батьків:"Навіщо дитині потрібні обійми"

https://drive.google.com/file/d/1mMQbdPOltXqzP4d6jwdGW1pksI6nFp1v/view

"Емоції та почуття"

https://www.youtube.com/watch?v=rKM607H2sPk

"Якщо післі травматичної події дитина боїться"

https://drive.google.com/file/d/1XcaVZLlsoOgkIhz7PMAqirhiWSvOX8aF/view

Мультфільм про емоції для дітей та дорослих "Альфред та тінь"

https://www.youtube.com/watch?v=qq7pDoBeutc

Вправа для зниження емоційної напруги "Казанок гарного настрою"

https://www.youtube.com/watch?v=ZOAEdmcKSrE

Терапевтична казка " Як лисеня страх прогнало"

https://www.youtube.com/watch?v=J5Ng1HFh-IE

Консультація для батьків "Правило перших трьох хвилин у вихованні дітей" https://www.youtube.com/watch?v=pG3RP-OKDXk

Зустрічі з батьками в ZOOM

/Files/images/20240215_111110.jpg

ДИТЯЧІ ЗАПОВІДІ ДЛЯ БАТЬКІВ, БАБУСІВ І ДІДУСІВ

Дорогі батьки, пам'ятайте, що ви самі запросили мене до своєї родини. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, мистецтва бути людиною.У моїх очах світ виглядає інакше, ніж у ваших. Прошу вас, поясніть мені: Що? Коли? Чому?- кожен із нас у ньому має робити.Мої ручки ще маленькі - не очікуйте від мене досконалості, коли я застилаю ліжко, малюю, пишу або кидаю м'яча.Мої почуття ще недозрілі - прошу, будьте чуйними до моїх потреб.Щоб розвиватися, мені потрібне ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене - лише мої вчинки.Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб я на них учився. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй неспроможності виконувати завдання згідно з вашим очікуванням.Я вчусь у вас усього: слів, інтонацій голосу, манер. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до вас через мене. Тому навчіть мене, будь ласка, найкращого. Пам'ятайте що ми разом не випадково: ми маємо допомагати один одному.Я хочу відчути вашу любов, хочу, щоб ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб ваша любов не перетворилася на милиці, які заважатимуть мені робити самостійні кроки.Любі мої, я вас дуже люблю! Покажіть мені, що ви також мене любите.

/Files/images/p2.jpg

ТЕМПЕРАМЕНТ ВАШОЇ ДИТИНИ

/Files/images/img2.jpg

Сангвінік – сильний, врівноважений, рухливий тип. Його нервова система відрізняється великою силою нервових процесів, їх рівновагою та значною рухливістю. Тому сангвінік людина швидка, легко пристосовується до мінливих умов життя. Його характеризує високий опір труднощам життя.

Холерик – сильний, неврівноважений тип із перевагою збудження. Відзначаючись сильною нервовою системою, він характеризується неврівноваженістю основних нервових процесів, переважанням просів збудження над процесами гальмування. Відрізняється великою життєвою енергією, але йому не вистачає самовладання; він запальний та нестриманий.

Флегматик – сильний, врівноважений, інертний тип. Будучи, з точки зору рухливості, протилежністю сангвініку, флегматик реагує спокійно та повільно, не схильний до змін свого оточення, але подібно до сангвініка, добре опирається сильним та тривалим подразненням.

Меланхолік – слабкий тип. Представники цього типу нервової системи не можуть витримати сильні та тривалі подразники. Слабкими є процеси гальмування та збудження. Тому меланхоліки часто пасивні, загальмовані. На що потрібно звернути увагу батькам сангвініків? Небезпека в тому, що діти-сангвініки намагаються займатись тільки легкою, приємною і цікавою для них діяльністю й уникати складного, неприємного, нецікавого. Тому необхідно з раннього віку виробляти у них стійкий інтерес, терпіння, цілеспрямованість, звичку сумлінно виконувати і завжди завершувати розпочату справу. Батьки повинні слідкувати за тим, щоб компромісність, оптимізм, життєрадісність сангвініка за неправильного виховання не стали джерелом таких негативних рис характеру як легковажність, непостійність та егоїзм.

Поради батькам холерика. Найбільше тривог і неприємностей завдають холерики. Їхня невтомність, енергійність, схильність до ризику, впертість, задерикуватість, нетерплячість і висока конфліктність стають причиною бійок з однолітками, травм та ін.. Холерика важливо виховувати добрим, співчутливим, турботливим, оскільки цей тип уже схильний до агресивності. Холерика потрібно вчити ввічливості, вмінню стримувати емоції, застосовуючи не стільки пояснення, як «програвання» з ним можливих ситуацій. Використовувати цікаві для дитини види діяльності, поступово формувати посидючість, наполегливість, ретельність і точність у виконанні завдань. Організовувати життя дитини так, щоб вона, по можливості, не перезбуджувалась. Застосування фізичних покарань, крику до холерика абсолютно не ефективні. Вони остаточно розхитують нервову систему дитини, у якої процеси збудження домінують над процесами гальмування. Відтак досягається ефект, протилежний бажаному. Якщо холерик неякісно виконав завдання, його не треба сварити, карати, а потрібно пояснити, чому так не можна, і вимагати повторного сумлінного виконання. Якщо така дитина когось образила, без покарань і нотацій навчіть її вибачитись, обговоріть, як наступного разу слід діяти в аналогічній ситуації.

Які вимоги можна поставити перед батьками флегматиків? У наш час, можливо, найскладніше жити флегматикам. Шалені ритми сучасності для них незрозумілі й надзвичайно виснажливі. Саме діти-флегматики найбільше ризикують втратити свою індивідуальність в оточенні дорослих холериків і сангвініків. Дорослі позитивно реагують на вміння флегматиків тривалий час самостійно займатися якоюсь справою, не турбуючи дорослих, на не конфліктність, поступливість, розсудливість цих дітей. Варто ж дитині-флегматику розпочати діяльність (їсти, вдягатися), як дорослі з іншим темпераментом нерідко доходять до найвищої стадії роздратування. Звинувачення дитини-флегматика в некмітливості, постійні покарання за повільність можуть призвести до формування комплексу неповноцінності й навіть неврозів. Щоб дитина виросла ініціативною, дорослі мають вітати кожен вияв її самостійності, непомітно допомагати у складних справах, не дратуватися повільними темпами дитини. З флегматиками корисно грати в нетривалі за часом ігри, у яких необхідна швидкість і точність рухів, кмітливість. Флегматикам не притаманні бурхливі вияви почуттів, тому часто їх вважають байдужими. Насправді почуття цих дітей вирізняються глибиною і постійністю. Флегматики болісно переживають несправедливість, зазіхання на їх права, розлучення з близькими людьми. Вони стомлюються від тривалого спілкування, перебування у багатолюдних гамірних колективах, і втом ця має фізіологічну основу. Тому намагання усамітнитись своєрідна захисна реакція організму. Завдання дорослих полягає в тому, щоб допомогти флегматикам увійти в дитячий колектив, виявити себе в ньому як особистість, здобути авторитет, знайти друзів.

Як виховувати меланхоліків? Успішне виховання меланхоліків потребує створення фактично оранжерейних умов. Головні особливості цих дітей: лякливість, нерішучість, бачення подій у темних тонах. Ці особистісні якості неможливо ліквідувати. Покарання, демонстрування дорослими постійного невдоволення тільки поглиблюють їх, розхитують надзвичайно чутливу нервову систему меланхоліків. Дорослі повинні виявляти співчуття і повне розуміння почуттів дитини. Меланхоліків швидко втомлює будь-яка діяльність, навіть легка і приємна. Як наслідок, меланхолік виконує кожну роботу приблизно вдвічі повільніше за сангвініка. Меланхоліка потрібно змалку навчати планувати свою діяльність, розумно розподіляти час і збалансувати добову і тижневу тривалість праці та відпочинку, інакше можливе нервове і фізичне виснаження організму дитини.

/Files/images/15.jpg

Рекомендації щодо виховання дітей

  • Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
  • Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості .
  • Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин.
  • Не бійтеся «залюбити» своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.
  • Обираючи знаряддя виховного впливу, вдавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду.
  • Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного і дозвольте дитині вільно діяти у цих межах. Неухильно дотримуйтеся встановлених вами заборон і дозволів.
  • Намагайтеся впливати на дитину проханням, це найефективніший спосіб давати їй інструкції. І тільки у разі відвертого непослуху батьки можуть думати про покарання. Воно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти, за що її покарали. Хоч би що трапилося, хоч би якою була провина, покарання не повинно сприйматися дитиною, як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона може прикро вразити вас.
  • Не забувайте, що шлях до дитячого серця пролягає через гру. Саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навички, знання, поняття про життєві правила та цінності, зможете краще зрозуміти одне одного.
  • Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища,ситуації, суть заборон та обмежень.Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей

/Files/images/photo_2023-01-06_11-05-45.jpg

Інформація для батьків усіх вікових груп та вихователів від практичного психолога

1. Прийоми психологічної самодопомоги

https://kdpu.edu.ua/sotsialno-hromadska-diialnist/psykholohichna-sluzhba/rekomendatsii/18673-aptechka-samodopomohy.html

https://www.bsmu.edu.ua/blog/pryjomy-psyhologichnoyi-samodopomogy-yakshho-vy-u-shovyshhi/

2. Психологічна допомога дітям у кризових ситуаціях

https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/36758/1/1_1447345103.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=uWY7Es4jpZ8

https://naps.gov.ua/ua/press/releases/840/

3. Рекомендації батькам щодо профілактики ПТСР у дітей

http://osvita-mvk.if.ua/content&content_id=1625

https://kyiv8.irc.org.ua/news/16-08-23-08-04-2022/

4. Практичні рекомендації для батьків : як допомогти дитині після травматичної події

https://www.youtube.com/watch?v=TYI4u1mhMDk

Протидія булінгу

/Files/images/булінг.jpg

/Files/images/булінг21.jpg

Як змінюється поведінка дитини під час булінгу в ЗДО.

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитинавдома:

– не хоче одягатися вранці;

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;

– не контактує з однолітками у дворі;

– грає наодинці в парку.в дитячому садку:

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;

– усамітнюється при будь-якій нагоді;

– часто губить свої іграшки або речі;

– бруднить чи псує одяг;

– грає поламаними іграшками;

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;

– не має друзів у групі.

/Files/images/1.png /Files/images/00a-300x225-1.jpg

Булінг відрізняється від сварки тим, що:

– він супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, б’ють, розповсюджують плітки, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах;

– в ситуації завжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують, та ті, хто спостерігають;

– він негативно впливає на всіх учасників, на їхнє фізичне та психічне здоров’я;- може виникати спонтанно, коли несподівано для себе дитина опиняється або в ситуації переслідування, або приєднується до переслідувача;

– він повторюється багато разів, має систематичний характер.

/Files/images/9.jpg

"Агресор" - людина, яка переслідує і залякує жертву.

"Жертва" - людина, яка піддається агресії.

"Захисник" - людина, що знаходиться на стороні жертви і намагається захистити її від агресії.

«Агресята» - люди, які беруть участь в цькуванні, розпочатої агресором.

"Прихильники" - люди, що знаходяться на стороні агресора, безпосередньо не бере участь в знущаннях, але і не перешкоджає їм.

"Спостерігач" - людина, яка знає про деталі агресивної взаємодії, знущань, але дотримується нейтралітету.

Як зрозуміти, що ваша дитина піддається булінгу?

Якщо зовнішніх проявів немає або вони неоднозначні, зверніть увагу на найпоширеніші ознаки:

1. У дитини мало або взагалі немає друзів, з якими вона проводить час.

2. Боїться ходити до навчального закладу або брати участь у заходах з однолітками (гуртки, спорт).

3. Втрачає інтерес до навчання або раптом починає погано вчитися.

4. Приходить додому сумна, похмура, зі сльозами.

5. Постійно відмовляється йти до навчального закладу, посилаючись на головний біль, біль у животі, погане самопочуття.

6. Має розлади сну або часті погані сни.

7. Втрачає апетит, проявляє тривожність, страждає від низької самооцінки.

Як допомогти дитині, якщо вона піддається булінгу?

Інколи діти стають жертвами булінгу. Вони соромляться про це говорити і часто звинувачують себе. Можуть відчувати себе безпорадними та вважати, що з ними щось не так. Придивіться до поведінки та настрою своєї дитини. Якщо ви помітили ознаки того, що вона стала жертвою булінгу:

1. У першу чергу заспокойтесь, і тільки після цього починайте розмову з дитиною.

2. Дайте відчути, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати та захистити.

3. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її у тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.

4. Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, вона вразлива у цей момент. Будьте терплячими та делікатними.

5. Спробуйте з’ясувати все, що зможете, проте не повторюйте ті ж самі запитання по декілька разів, допитуючись.

6. Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час ближче до дорослих, не залишатися наодинці тощо).

7. Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоб повідомити про агресивну поведінку щодо когось вихователю. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга.

8. Спитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині, вислухайте уважно. Можливо ви запропонуєте свій варіант. Це допоможе розробити спільну стратегію змін.

9. Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків та візит до навчального закладу.

10. Спільно з дитиною шукайте нові способи реагування на ситуацію булінгу.

11. Обговоріть, до кого по допомогу дитина може звертатися у навчальному закладі.

12. Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила у ситуацію булінгу. Рекомендуємо з цим звернутися до дитячого психолога.

13. Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.

14. Поясніть дитині, що зміни будуть відбуватися поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу підтримку.

Пам’ятайте: ваша мета припинити насильство, а не покарати винних! Не варто забувати, що всі сторони потребують деякого часу, щоб скорегувати свою поведінку.

Презентація "БУЛІНГ"

https://naurok.com.ua/prezentaciya-buling-108697.html

/Files/images/photo_2023-05-01_19-17-07.jpg

20 українських мультфільмів, які навчать дітей доброті та щирості

Ці мультфільми добрі та веселі, вони навчають малюків допомагати один одному, бути справедливими та чесними, мріяти та не боятися діяти, дружити та любити. Пропонуємо вам добірку мультфільмів українською мовою, які точно сподобаються малюкам будь-якого віку.

Петрик П’яточкін

Один з культових українських мультфільмів. Веселий та енергійний, але дуже неслухняний хлопчик потрапляє уві сні до Африки, де йому доводиться бути вихователем слоників.

КАПІТОШКА

Зворушлива історія дружби маленької дощової краплі та Вовченяти, який своєю добротою засмучував батьків.

ЯК ЇЖАЧОК ШУБКУ МІНЯВ

Історія про їжачка, незадоволеного своєю зовнішністю, вчить малюків тому, що кожен має свої особливості — і це прекрасно.

ЧЕРВОНА ЖАБА

Ще один мультфільм про те, що треба цінувати та розвивати свою індивідуальність.

ПРО ВСІХ НА СВІТІ

Цей мультфільм навчить дружити, бути терплячими, поважати оточуючих та їх особливості.

МОТУЗОЧКА

Цікава та повчальна історія про дружбу та безкорисливість, добро та щирість.

ДВОЄ СПРАВЕДЛИВИХ КУРЧАТ

Розповідь про двох добрих курчат, які допомогли зачарованому лелеці стати вільним.

ЩО НА ЩО СХОЖЕ

Цей мультик навчить малюка розвивати фантазію та шукати у всьому цікаві образи.

КОЗЛИК ТА ЙОГО ГОРЕ

Зворушлива історія про козлика, який засмутився через кульку, що луснула.

ПРО ЖАДІБНІСТЬ

Повчальна історія про злу чаклунку, яка готова була подарувати хлопчикові все, аби тільки він відмовився від своїх друзів.

ЛИСИЧКА З КАЧАЛКОЮ

Мультфільм про те, як можна самому постраждати від своєї ж хитрості.

СВАРА

Мультик про те, що справжні друзі не можуть довго сваритися, і завжди потрібно шукати компроміс з тими, кого любиш.

ДЕНЬ, КОЛИ ЩАСТИТЬ

Зворушливий мультик про бегемотика, який жив на краю Землі і дуже мріяв, щоб до нього прийшли гості.

Жив-був пес

Це класика української мультиплікації, яку можна передивлятися безкінечно навіть дорослим.

КОЛОСОК

Мультфільм про лінь та важку працю, яка завжди винагороджується.

КОТИК ТА ПІВНИК

Історія про дружбу котика та півника, та про хитру лисичку, яка хотіла всіх надурити.

НЕКМІТЛИВИЙ ГОРОБЕЦЬ

Повчальний мультфільм за мотивами казки Лесі Українки «Біда навчить».

ЖУРАВЛИК

Мультфільм за мотивами поеми Бориса Олійника «Крило». Історія про те, як благородні вчинки нас окриляють.

ВЕЛИКА ПОДОРОЖ

Розповідь про маленьке кошеня Тутті та бегемотика Топа, які вирішили відправитися у далеку подорож.

Найсправжнісінька пригода

Ще одна цікава історія про пригоди друзів: бегемота Топа і кошеняти Тутті.

Кiлькiсть переглядiв: 1057